luni, 5 decembrie 2011

De ce acum?

         Bine v-am gasit,si spun asta din tot sufletul.
       Conform zicalelor "niciodata nu e prea tarziu", "mai bine mai tarziu,decat niciodata", am decis sa trec la treaba.  Au trecut ani de cand ma tot intreb cum sa fac sa exprim ceea ce gandesc si cred ca am gasit solutia: sa scriu.
    De o buna bucata de vreme, tin seminarii de dezvoltare personala, iar temele pe care le dezbatem sunt prea complexe pentru a le face loc in doar o ora de seminar.  Invitatii nostri se aleg doar cu franturi care nu ii ajuta sa inteleaga intregul.  Astfel, am concluzionat ca este indicat sa transpun aceste idei pe hartie, sau mai corect spus, pe hartie electronica.
     Sunt pasionat de natura umana, de ideea de dezvoltare personala in complexitatea ei si de posibilitatile nelimitate ale spiritului uman.  Autodidact, am folosit  aproape fiecare ocazie din care se putea invata ceva, de la micile si neinsemnatele greseli si pana la gafele monumentale de care astazi rad cu gura pana la urechi.  Este minunat sa iti aduci aminte de tine cum erai si sa faci comparatie cu ceea ce esti astazi.  Viitorul se arata si mai frumos in conditiile in care intelegi ca tot ceea ce plantezi astazi va rasari in viitorul apropiat.
     Am citit indeajuns de mult incat sa inteleg ca informatia este utila, dar ca poti deveni sclavul ei daca te lasi prins in capcana ego-ului care iti spune ca daca stii atat de multe, cu siguranta trebuie ca esti si "destept".(saracii tocilari, interpreti ai diverselor tipuri de informatie, posesori de nimic).
     Sunt parerile mele personale, pentru care imi asum raspunderea.  Nu am pretentia ca invat ceva pe cineva, dealtfel aplic zilnic proverbul: "nu poti invata pe nimeni nimic, poti eventual sa-l ajuti sa-si descopere drumul".   Descoper zilnic cate ceva despre mine, privind cu un ochi in interior si cu unul in exterior si este superb sa vad ca tot mai multi oameni cauta lumina. Cum spunea un iluminat( nu tin minte cine,stau prost cu memoria numelor) : "poti vedea in ceilalti,atat cat poti vedea in tine". Testata si verificata personal. Functioneaza. Poti intr-adevar vedea ca cineva este gelos doar daca ai depasit acest sentiment. Spiritul uman este precum natura exterioara, creste si se dezvolta constant, degeaba incearca unii si altii sa transforme acest minunat domeniu intr-o stiinta exacta. Frumusetea spiritului consta tocmai in faptul ca este in continua miscare, tumultuos si energic, linistit si nelinistit in acelasi timp.  Anticii asiatici numeau aceasta stare "wu-wei", starea fara stare sau sunetul fara sunet.  DA,este dificil sa te mentii in echilibru, dar nu imposibil.
    Eminescu, cu al sau sublim "toate-s noi si vechi-s toate" , nu face altceva decat sa ne aminteasca un lucru elementar: cuvintele, ideile, conceptele sunt vechi de cand lumea si totul se rezuma la a te exprima cat mai personal cu putinta.
 

2 comentarii:

  1. Frumos Paul!

    Imi place coerenta cu care scrii si imi plac informatiile abordate.

    Am 2 sugestii pentru tine, nu in legatura cu continutul, ci doar cu asezarea lui pe aceasta "hartie electronica", cum ai numit-o tu.

    Aranjeaza textul cu justify pentru o aliniere stanga-dreapta, iar dupa fiecare punct pune spatiu.

    Da mult mai bine ochiului si informatia e mai bine digerata.

    Eu zic ca merita, sunt informatii valoroase, care merita puse intr-o lumina faina!

    Te pup si felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru sugestii si incurajari, Tania.

    RăspundețiȘtergere