joi, 8 decembrie 2011

Vocatia

     Hoinarind pe internet, am intalnit un cuvant uitat de vreme.  Mi-a atras atentia, pentru ca este din ce in ce mai putin folosit, in detrimentul altor cuvinte cu tenta materialist-pragmatica :  bani, masina, valoare etc.
    Mama natura ne-a inzestrat pe fiecare dintre noi cu un anumit "ceva", ce ne diferentiaza de celelalte animale care fiinteaza pe fata pamantului, si anume, cu "ego."
Este o trasatura specifica rasei umane, si, odata intrata in sistem, iti da viata peste cap.  Din motive de "ego", parintii nostri ne-au indreptat pasii catre chestiuni practice  si au evitat sa ne vorbeasca despre acest cuvintel: vocatia.
      Mda...vocatia.  Un cuvant uitat de vreme si care, totusi, este baza constructiei unui om intreg.  Am ratacit multa vreme pana sa inteleg ca trebuie sa fac ceea ce imi place, pentru a fi sanatos .  Am trecut prin diverse job-uri, si nu au fost putine.  Pe unele le-am facut cu placere, pe altele din necesitate.  Am invatat din fiecare cate ceva util.  Cum sa faci o casa, cum sa vorbesti la o intalnire, cum sa coordonezi o echipa si multe altele.  Dar intotdeauna am avut senzatia ca imi lipseste ceva.  Pana la urma, am reusit sa identific ce lipsea si astazi ma numar printre putinii fericiti care fac ceea ce le place.
      Am reusit sa-mi identific vocatia cu ajutorul unei alte trasaturi specifice omului: curajul de a nu renunta, de a cauta pana reusesti.  Vad foarte multi oameni care au incetat sa mai caute.  Si-au pierdut increderea in fortele proprii si se complac in a-si trai viata asa cum nu le place.  Tot ei gasesc si scuze pentru aceasta stare, iar fraza caracteristica este "ce sa fac,asta-i situatia !?" .
 Sunt de acord cu faptul ca este foarte posibil sa nu faci un sac de bani cu vocatia ta, dar important este sa faci cu placere ceea ce faci.  Implinirea ta ca om consta in a te bucura de tine!  Banii nu sunt singura unitate de masura in care poti masura reusita unei vieti.  Un dascal bun ramane in amintirea a mii de copii, pentru toata viata.  Cum poti masura aceasta imensa satisfactie?
     Paradoxul, si asta este o chestiune exceptionala, e ca atunci cand iti gasesti chemarea, inveti sa faci si bani din ea.  Universul nu te-a inzestrat cu un dar, fara sa iti ofere si posibilitatea sa il fructifici.  Totul consta in a nu te opri din cautare.
    
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu