vineri, 9 decembrie 2011

Trebuie sa fii orb, pentru a vedea?

   Astazi, am avut unul din acele rare momente in care pur si simplu ramai fara glas.  Cel mult poti sa zici "wow".
   Asa cum spuneam intr-unul din posturile anterioare, sunt fan "tembelizor".  Chiar daca in ultima vreme am rarit considerabil timpul petrecut in fata televizorului, tot il mai las deschis in timp ce lucrez, astfel incat sa ii mai arunc cate o ocheada.  Era un film despre un tip orb, care urma sa treaca printr-o operatie .  Consiliera lui le explica medicilor  astfel: "vede lumea altfel decat noi, din interior catre exterior si nu invers."
    O fraza care da de gandit.  Am fost dintotdeauna pasionat de cautare interioara si de natura umana, si ceea ce am citit in legatura cu aceste subiecte, se raporteaza cumva la aceasta fraza. Toti maestrii spirituali, recomanda intoarcerea acasa, intoarcerea privirii catre interior, catre ceea ce ai deja.  Toate tehnicile de meditatie au ca numitor comun, atentia catre tine insuti. 
    Trebuie sa fii orb, pentru a vedea?  Este necesara pierderea simtului fizic al vederii pentru a fi obligat sa te observi?
    Nu cred, si toti cei care sunt in cautare, o stiu.  Este necesar sa faci doar un singur lucru: sa privesti mai des spre tine si mai putin spre lumea exterioara.  Patimile umane, reprezentate in Biblie prin afectiuni fizice, sunt urmarea nefasta a tocmai acestei lipse de atentie.  Din pacate, lumea exterioara te agreseaza zilnic, si rar ai sansa sa inchizi ochii si sa te gandesti la tine.  Sa te bucuri realmente de starea de bine, de ceea ce esti, fara sa iti pese de ce spune si cum spune lumea.  
    Cateodata am impresia ca lumea nu stie in ce directie merge.  Cu totii alearga de colo-colo, fara directie,  tot mai stresati si mai obositi, plangandu-se ca nu au timp.  O multime de asa-zisi "experti" te sfatuiesc ce si cum sa faci,  incepand de la ce sa mananci, pana la cum sa dormi, cum sa te imbraci, cum sa te porti cu partenerul si tot asa.  Oare chiar suntem doar maimute?   Imitatia garanteaza satisfactia?  Cum sa afli daca mergi in directia corecta?
   Cred ca raspunsul sta in noi, in interiorul corpului nostru.  Lasand la o parte parerile altora si incepand sa cauti ce este al tau, incet-incet, frunzele de plastic parasesc copacul autentic.  De ce cineva ar dori sa fie altcineva?  Cand eram pusti, imi doream sa fiu precum toti eroii mei, sa posed puteri supernaturale, sa fiu si sa fac ce nu fac altii.   Astazi, stiu ca am ceva ce nu este decat al meu, si ca oricine altcineva ar incerca sa faca la fel ca mine, nu ar fi decat un imitator.  Personal, imi doresc sa fiu cat mai mult "eu".  Cat mai autentic cu putinta.
     Tu cine ai vrea sa fii?  Crezi ca ai fi mai fericit daca ai schimba locul cu unul dintre idolii tai? 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu